Grand Off

grand off

16. GRAND OFF im. Witolda Kona

NAJLEPSZE NIEZALEŻNE KRÓTKIE FILMY ŚWIATA 2022
Pokaz filmów nagrodzonych

OFF SIDE
najlepsza fabuła

Francja, reż. Sophie Martin (22 min.)
Camille, samotna matka i pomoc domowa, stara się jak najlepiej wychować syna Théo, który ma poważne problemy językowe. Zobowiązana zastąpić koleżankę, jest zmuszona opiekować się panem Conti, milczącym starcem…

LA LUCE OLTRE LA GABBIA
najlepsza aktorka

Włochy, reż. Giovanni Ambrosino (28 min.)
Maria (32 lata), w wyniku doświadczania ciągłej przemocy i strachu, że jej partner Pietro (35 lat) może skrzywdzić jej małą Cristinę (4 lata), zabija go podczas kolejnej awantury w samoobronie. Maria i Cristina przeżywają wspólne więzienie jako duszącą rzeczywistość przefiltrowaną przez kraty celi…

BETTER MEN
najlepszy aktor

Francja, reż. Guillaume Doucet (11 min.)
W grupie wsparcia Dave, przysadzisty mężczyzna po pięćdziesiątce, z trudem dzieli się swoją historią. Kiedy mówi, uczestnicy zaczynają wstawać jeden po drugim…

HEY, GUNESH!
najlepsze zdjęcia

Gruzja, reż. Marita Tevzadze, Ana Jegnaradze (23 min.)
Gunesh jest 9-letnią dziewczynką. Mieszka w Gruzji i należy do mniejszości azerskiej, która tradycyjnie prowadzi koczowniczy tryb życia. Gunesh prawie nie mówi po gruzińsku. Pod czujnym okiem ojca radzi sobie najlepiej jak potrafi i niestrudzenie powtarza kilka znanych sobie gruzińskich słów, wśród których marzy o książce, nauczycielu i szkole.

THE BLACK CHRISTS. FAR FROM JUSTICE
najlepszy montaż

Niemcy, reż. Monica Manganelli (15 min.)
Wizjonerski wiersz i medytacja na temat najgorszej masakry na tle rasowym w historii Ameryki, która wydarzyła się w Tulsie (Oklahoma) w 1921 r. przeciwko czarnej społeczności Greenwood. Film opowiadany w 14 rozdziałach jako drogi krzyżowe (Via Crucis), inspirowane wierszem Countee Cullen i surrealistycznymi artystami Magritte i Max Ernst.

THE LAND OF DESTROYED SKI JUMP HILL
najlepsza scenografia

Ukraina, reż. Tetiana Nahirniak (24 min.)
Właściciele małego górskiego hotelu okradają swoich gości z powodu kryzysu finansowego. Pewnego dnia odwiedzi ich gość, który pokrzyżuje ich plany…

LA LIXEIRA (THE DUMP) – THE INVISIBLES’ DIGNITY
najlepszy dokument

Włochy, reż. Guido Galante, Antonio Notarangelo (13 min.)
Maputo, stolica Mozambiku, ma jeden, a może nawet dwa miliony mieszkańców. Kilka dzielnic ma domy, a dokładniej ceglane szopy, kilka utwardzonych dróg, w większości szeroki wybór chat bez podstawowych usług sanitarnych, gdzie dzień po dniu mężczyźni, kobiety i dzieci zbierają jedzenie w powolnej i cichej rozpaczy – to ich jedyna szansa, aby przeżyć.

SAGISO
najlepsza animacja

USA, reż. Claire Layne (6 min.)
Po wizycie w świątyni młoda Japonka spotyka tajemniczego ducha, który podąża za nią do domu.

SWEETIE PIE
najlepszy scenariusz

Francja, reż. Alexandra Naoum (23 min.)
Laura zmaga się ze swoim gniewem podczas pobytu w areszcie. Na jednodniowym zwolnieniu warunkowym zostaje skonfrontowana ze złożoną rzeczywistością, w której jej córka jest pod opieką jej własnej niedojrzałej matki.

MOJA TRUMNA
najlepsza reżyseria

Polska, reż. Maciej Marczewski (22 min.)
Tomasz budzi się pewnego ranka i zdaje sobie sprawę, że nie żyje. Przynajmniej w oczach żony i przyjaciół. Czy uda mu się przerwać pogrzeb na czas, czy też obudzi się w trumnie?

PO PIERWSZE
najlepszy film polski

Polska, reż. Adam Hartwiński (27 min.)
40-letnia Marysia dowiaduje się, że spodziewane przez nią dziecko ma nieuleczalną wadę genetyczną i prawdopodobnie umrze wkrótce po urodzeniu. Zdesperowana kobieta podejmuje trudną decyzję o urodzeniu dziecka i oddaniu jego nerki chorej małej dziewczynce.

To top

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close